De OPEN workshop is de ideale gelegenheid om in korte tijd Root Cause Analysis te leren toepassen. U leert de modernste RCA technieken. U krijgt de gelegenheid ze toe te passen op een klacht, kwaliteitsprobleem of incident uit uw organisatie. Met de begeleiding tijdens de workshop, bent u in staat een goed resultaat te leveren. De workshop helpt u de waarde voor uw organisatie aan te tonen en sleutelpersonen in uw organisatie enthousiast te maken voor toepassen van RCA.
De formele training RCA kan ook voor uw loopbaan positief zijn. Probleemoplossen behoort tot de top 5 meest gevraagde vaardigheden.
De cursisten vinden de workshop RCA niet alleen nuttig, maar ook leuk en inspirerend. Probleemoplossen is immers uitdagend en geeft veel voldoening en waardering.
Een kwaliteitsprobleem of incident kost geld en tijd om op te lossen. Op termijn kan het leiden tot reputatieschade of claims. In het ergste geval is er persoonlijk letsel. De directe gevolgen oplossen heeft meestal prioriteit. Het probleem kan zich echter herhalen in een andere gedaante met andere personen in de hoofdrol, als het blijft bij het oppervlakkig vaststellen van de oorzaken.
De systematiek van Hadrion RCA garandeert het objectief en onbetwist in beeld brengen van alle technische, menselijke en organisatorische oorzaken. Bovendien maakt het de verbanden tussen de basisoorzaken (root causes) en het probleem zichtbaar en aantoonbaar. Investeringen in verbeteringen zijn daarom eenvoudiger te verantwoorden. Dit komt de kwaliteit ten goede en voorkomt herstelkosten en reputatieschade in de toekomst.
De training leert u niet alleen hoe Root Cause Analysis werkt. U gaat ook anders kijken náár en denken óver incidenten en kwaliteitsproblemen. U leert technieken en vaardigheden, die helpen het onderzoek goed uit te voeren, uw collega's erbij te betrekken en overtuigend uw analyse en verbeteringen te presenteren aan het management.
De training bestaat uit twee trainingsdagen. De eerste dag leert u hoe Root Cause Analysis werkt. U leert de methode toepassen op diverse realistische casussen. U werkt samen met andere cursisten.
Als u dat wilt, kunt u op de tweede dag een klacht, kwaliteitsprobleem of incident uit uw eigen organisatie inbrengen. Tijdens de tweede dag leert u hoe u bewijsvoering aan uw analyse kunt toevoegen en de root causes kunt classificeren. U krijgt een inleiding over menselijke fouten en oefent met interviewtechnieken.
De training behandelt de volgende onderwerpen:
De training sluit af met een terugblik op uw ervaringen en kijkt vooruit naar de toepassing in uw eigen organisatie.
Na afloop van de workshop vindt u het vanzelfsprekender te zoeken naar de onderliggende oorzaken van een kwaliteitsprobleem of incident. U beheerst een aantal praktische technieken om het probleem te definieren, onderzoek voor te bereiden, een tijdlijn te gebruiken en causale verbanden inzichtelijk te maken. U kunt de oorzaken concreet, objectief en onbetwistbaar aantonen en verbeteringen eenvoudiger verantwoorden. Ook weet u hoe u uw resultaten overtuigend kunt presenteren. Hiermee kunt u een klacht, incident of kwaliteitsprobleem effectiever aanpakken en oplossen.
Een besloten in-company training is ook mogelijk. Op locatie met 1,5 meter afstand of volledig online. Data en locatie van de training in overleg.
Aanmelden voor een workshop...
De training wordt weer op locatie gegeven. Voldoende ruimte en de digitale classroom raadix.com maakt een goede combinatie van interactie en afstand houden mogelijk, indien nodig.
Als een bijeenkomst niet meer mogelijk is vanwege aangescherpte corona-maatregelen, gaat de workshop geheel online.
Root Cause Analysis (RCA) helpt om systematisch een klacht, kwaliteitsprobleem of incident te ontleden. Het doel is herhaling te voorkomen, kosten te besparen en de kwaliteit te verbeteren.
U leert praktische vaardigheden en technieken om Root Cause Analysis binnen uw organisatie te kunnen toepassen. U leert bovendien hoe u makkelijker uw collega's en het management meeneemt in het probleem en naar de oplossing.
U wilt Root Cause Analysis leren toepassen en ervaren wat RCA voor uw organisatie kan betekenen.
U leert RCA van begin tot einde toepassen. De workshop is actief. Theorie en oefening wisselen elkaar af. U bent in staat een goed en overtuigend resultaat te leveren.
Na afloop kunt u meteen in uw eigen organisatie met RCA aan de slag.
U bent werkzaam in de industrie, IT, logistiek, vervoer, dienstensector of gezondheidszorg en betrokken bij het oplossen van kwaliteitsproblemen of klachten. Uw vooropleiding is MBO, HBO of universitair.
U besteedt 14 uur aan het bijwonen van de trainingsdagen en 2 uur aan voorbereiding.
Maximaal 8 deelnemers.
Tweedaagse workshop van 9:30 uur t/m 16:30 uur
€ 1.295,- per persoon (excl. BTW).
Inclusief: koffie, thee, lunch, cursusmateriaal en certificaat.
Ernst Sillem Hoeve, Soestdijkerweg 10b, Den Dolder (www.esh.nl). Ernst Sillem Hoeve ligt in de bossen tussen Utrecht en Hilversum. Rond het Hotel is voldoende gratis parkeergelegenheid. Er gaat 1x per uur een bus vanaf NS-station Den Dolder.
Deelnemers zeggen over de workshop het volgende: “Praktisch en veel oefenen”, “Nuttig, veel geleerd”, “De tijd vliegt voorbij”, “Erg leuk om te doen”, “Veel praktische tools!", "Met RCA kun je meteen beginnen”.